Enkel oppskrift på fred i verden

Jeg synes ikke jeg er spesielt naiv når jeg innbiller meg at det å drepe mennesker, altså for eksempel i krig, noen sinne vil kunne skape en dyp og inderlig fred i verden. Vold avler vold, og ellers medfører vel krigshandlinger mest av alt at mennesker drives på flukt fra sine kjære.

Det er derimot mulig jeg er bittelitt naiv når jeg innbiller meg at fred på jord kan oppnås uten så altfor mye om og men. Og at både du og jeg – lett – kan bidra.

Oppskriften finner du her:

An Awesome Young Man

Se hele opptaket, det er mot slutten de fredsbevarende ingrediensene avsløres. Samt mitt forslag til årets fredspriskandidat.

2 Svar til “Enkel oppskrift på fred i verden

  1. Tenk hvis vi kunne være sånn som denne unge mannen..en gang. Hver dag. Alle samme. Da hadde verden vært ganske mye snillere!

Legg igjen en kommentar

